Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás alapjait és irányelveit mutatom meg neked érthetően. Hasznosítható ötleteket, tanácsokat és információkat kapsz a keresőoptimalizálásról forrásmegjelöléssel. Ha magasabb helyezést szeretnél elérni, akkor jó helyen jársz.

A SEO jelentése

A SEO egy mozaikszó, az angol search engine optimization, illetve a search engine optimizer rövidítése. Az optimalizálás a latin optimus szóból ered, jelentése legjobb, jobbá tesz.

 

A SEO jelentése magyarul keresőmotor optimalizálás, azaz röviden keresőoptimalizálás. Jelentheti az a személyt is, aki a keresőoptimalizálást végzi.

Ez a kifejezés nem teljesen pontos, mert nem a keresőmotort optimalizáljuk, hanem a weboldalt tesszük jobbá, hogy jobb eredményt érjen el a keresőben. Jó is volna, ha meg tudnám kicsit mókolni a Google keresőmotorját, azt hiszem minden problémám megoldódna. De nem erről van szó. A weboldalt kell tökéletesíteni.

A Google első oldalán fizetett és nem fizetett, azaz természetes találatok vannak. Többen úgy gondolják, hogy a kereső első oldalán csak fizetett hirdetések vannak, de ez nem így van. A Google keresőben a hirdetések egyértelműen fel vannak címkézve, és el vannak választva a keresési eredményektől. Azaz a fizetett hirdetés mellé oda van írva a hirdetés vagy szponzorált címke. A természetes találatok mellett nincs ilyen. Az első oldalon az alapbeállítás szerint 20 találat van, ebből általában 8-10 természetes, 6-7 fizetett, a többi általában térkép, képek vagy hírek. Ha a Google első oldalára utalok, akkor mindig a természetes találatokról beszélek. A fizetett hirdetés az más. Az a hirdetés jelenik, meg akinek van rá elég pénze. A természetes találat meg ingyen van. Keresőoptimalizálással a természetes, más néven organikus találatok eredményeit próbáljuk javítani. Sokszor el kell magyaráznom, hogy mi a fizetett hirdetés és a mi a természetes (az organikus) keresési eredmény közötti különbség.

A Google nem fogad el pénzt a weboldalak magasabbra rangsorolásáért, a rangsorolás algoritmusok segítségével történik. Amikor a felhasználók keresést indítanak, a Google megpróbálja meghatározni a legjobb minőségű találatokat. Semmibe sem kerül, hogy megjelenj az organikus keresési eredmények között. Forrás: Google Search Central: a SEO alapjai. Hirdetéseket árulnak, de nem helyezést. A hirdetés nem befolyásolja a weboldal jelenlétét a keresési eredmények között. 

A kereső működése

A keresőoptimalizálás megértéséhez a legfontosabb a kereső működésének a megértése. Ismerjük meg bővebben a Goolge kereső működését. Nyisd meg a google.hu keresőt asztali gépen, vagy mobilon válts asztali nézetre. A lap alján oldalon találod „A Keresés működése” hivatkozást, ha rákattintasz, rengeteg információról olvashatsz. Érdemes átolvasni, ha a keresőoptimalizálás iránt érdeklődsz.

A Google Kereső Központ (lánykori neve: Webmestereknek szóló útmutató) ellát minden olyan információval, ami fontos a Google keresőoptimalizálással kapcsolatban.

keresőoptimalizálás

keresőoptimalizálás

Elképesztően sok és hasznos információt és tippeket találsz, például az irányelvekről, a rangsorolási frissítésekről. Javaslatot kapsz a technikai beállításokra. Tanácsokat, például  hogyan válassz SEO szakértőt, és még sok-sok minden más. Választ találhatsz arra a kérdésre, miszerint mennyi ideig tart a keresőoptimalizálás, amikortól már várható az eredmény (4-12 hónap). Naprakész keresőoptimalizálás tippek és tanácsok a jobb helyezés felé vezető úton. A SEO nem olyan, mint a fizetős hirdetések, ahol az eredmények szinte azonnal láthatóak a hirdetések bekapcsolásakor.

Sajnos, nincs olyan titok, amelyek automatikusan az első helyre helyezi a weboldalad. Az útmutató követésével eleget tanulhatsz ahhoz, hogy jó úton haladj egy optimalizált webhely felé. A technikai SEO a könnyebb rész, mivel csak az ajánlásokat kell követni, amik minden weboldal nélkülözhetetlen összetevői. A hivatalos Google Keresőközpont blog rengeteg információval szolgál arról, hogyan optimalizáld a weboldalad az organikus keresésre.

Ha nem értesz angolul, (én nem), akkor használj fordító bővítményt, például a Chrome böngészőben. Keress rá a Google fordító bővítményre, ezután add hozzá. Billentyűkódot is beállíthatsz hozzá. De más módon is lefordíthatod az oldalakat magyar nyelvre, ez csak egy lehetőség volt. Ajánlom még a Google Digital Workshop díjmentes online tanfolyamait is.

Keresőoptimalizálás alapja a kiváló tartalom

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a hasznos, megbízható, emberközpontú tartalom készítése, amelyek elsősorban az emberek javát szolgálják. A releváns tartalom azonosítása után keresőmotor arra törekedik, hogy a leghasznosabbnak tűnő tartalmakat részesítse előnyben. A leghasznosabb és legrelevánsabb információkkal ellátni el felhasználókat a cél.

Vagyis a SEO egyszerre nagyon könnyű, és nagyon nehéz is. Nagyon könnyű, mert csak írj jó és hasznos tartalmakat. És éppen ezért nagyon nehéz a keresőoptimalizálás, mert jó szöveget írni nehéz. Mert gondolkodni kell rajta. Gondolkodni nehéz, sőt fájdalmas.

Az a tapasztalatom, hogy amikor a weboldal elkészítéséhez kérek egy jól megírt szöveget. Elmagyarázom mire gondolok, milyen szöveg kellene. Tippeket ötleteket adok, hogy miről lehetne írni, de teljesen mást kapok. Pedig látom, és hallom, hogy a megrendelő a saját ügyfeleinek rendkívül részletes tájékoztatás tud adni. A tudás ott van náluk, de nem tudnak jó szöveget írni. Én pedig hogyan írjak jó szöveget, ha nem tudok semmit a termékről, nem ismerem a szolgáltatás részleteit. Sokszor elkövettem azt a hibát, hogy én írtam a szöveget, mert a megrendelőtől nem sok információt kaptam. (Kaptam már a weboldalra szánt szöveget sms-ben is.) A második oldalnál előrébb sohasem jutottam. A 2. oldal pedig egyenlő a nullával. Ha nem jó a szöveg, akkor bármilyen tökéletes beállítás is hasztalan. Vagyis marad a közös munka. Közösen tudunk jó szöveget írni, ami sok idő és energia.

Szövegírás

Ha megvan a szöveg, akkor egy weboldalt WordPress-ben össze tudok rakni 1 óra alatt. Nem viccelek. A kedvenc sablonommal, amit már jól ismerek, maximum 1 óra munka. De, amikor szöveget kell írnom, az sokszor hetekig is eltart, és gyötrelmes. Ha ülök a buszon és eszembe jut valami, akkor beírom a telefonba. Ha főzés közben megszáll valami ihlet, hogy erről lehetne írni, akkor gyorsan leülök a számítógép elé, és elkezdek írni. Sajnos, ilyenkor még a levest is le tudom égetni, de szerencsére a családom megértő. Amikor könyvet olvasok, olyankor jönnek a legjobb ötletek, vagyis amikor kikapcsolok, akkor száll meg valami varázslat. Így születnek a jó szövegek. Gondolkodni kell rajta. Valami egyedit kell létrehozni, sajnos ez nem megy magától. Nem lehet erőltetni, nálam ez nem működik.

Jó pár évvel ezelőtt is voltak már olyan szövegíró programok, amik mesterséges intelligenciával írják a szöveget. Nem sokat próbáltam ki. Ötletek szerzésére nagyon jó. A megadott témában átvizsgálja az interneten elérhető weboldalakat, összedolgozza és kiköp valamit. Ötleteket ad, hogy miről lehetne még írni. Valami egyedit, valami újat nem tud kitalálni semmilyen mesterséges intelligencia.

A szövegben ne legyen helyesírási hiba, ez egyértelmű. A szövegszerkesztőkben van helyesírás ellenőrző, ezt is mindenki tudja. Ennek ellenére maradhatnak hibák a szövegben, például egy szó helyesírásával nincs gond, de nem a jelenlegi szövegkörnyezetbe való. A gmail-ben is van helyesírás ellenőrző, sokkal jobb, mint egy szövegszerkesztő. Észreveszi azokat a hibákat is, amit mondjuk a Word nem.

A másik, ami még szerintem fontos, hogy egyszerű mondatokat használj. Ne írj hosszú, összetett mondatokat. Miért? Mert nem értik az olvasók a bonyolult mondatokat. Nehéz olvasni a nyakatekert szöveget. Kedvencem a Hemingway Editor, amivel ingyenesen és könnyen olvashatóvá teheted a szövegedet.

Mit szeretnél elérni?

A legfontosabb a célok kitűzése. Mi a weboldal célja és mit szeretnél elérni? Például, ha Te vagy Gipsz Jakab és párkapcsolati tanácsadó, szobafestő, fotós, vagy egy kft. ügyvezetője vagy, akkor mit szeretnél elérni? Az a célod, hogy a meglévő ügyfeleid további információt találjanak rólad, ezért kell a weboldal. Vagy legyen a névjegykártyán egy weboldal cím is. Vagy azt érzed, hogy ma már ciki, ha nincs weboldala a vállalkozásodnak. Ha ez a célod, akkor nincs szükséged keresőoptimalizálásra. Elég egy jól működő weboldal.

Ha az a célod, hogy például meg szeretnél jelenni a „Gipsz Jakab párkapcsolati tanácsadó” keresési kifejezésre a keresőben. Mert az ügyfeleid netalán rákeresnek az interneten, akkor találjanak valami információt rólad. Úgy gondolod, hogy az ügyfelek úgyis rád keresnek mielőtt kapcsolatba lépnek veled. Ekkor nincs szükséged keresőoptimalizálásra. Erre speciális és hosszú kifejezésre senki se keres rá, kivéve, aki pont téged keres. A Te neved és foglalkozásod kombinációjára senki más nem fog optimalizálni.

Ha például egy szobafestő vagy és kell egy weboldal, amit arra szeretnél használni, hogy szerezz új ügyfeleket az uborkaszezonban, amikor épp nincs tele a naptárad. Vagyis nem szeretnéd, hogy egész évben, állandóan csörögjön a telefonod. Ekkor sincs szükséged keresőoptimalizálásra.

Egy jó weboldalra van szükséged, és egy Google Ads hirdetésre. Indíts egy kampányt, azaz egy fizetett hirdetést. Amit akkor indítasz el, amikor szeretnéd. Abban a városban vagy megyében, ahol szeretnéd. Akár a mobilodról egy mozdulattal bekapcsolahatod illetve kikapcsolhatod. Sőt, ha csak 18-24 éves nőknek szeretnél dolgozni, vagyis nekik jelenjen meg a hirdetés, akkor ezt is beállíthatod. Ezen sokan meglepődnek, hogy ilyet lehet csinálni? Igen, lehet, ez a demográfiai célzás.

Ha a célod az, hogy megjelenj például a „párkapcsolati tanácsadó” kifejezésre minél jobb helyen a keresőben. Akkor neked keresőoptimalizálásra van szükséged. Mert egy általános kifejezésre sokkal többen keresnek, és más weboldal is szeretne jó helyre kerülni. Itt már lesz verseny.

Ha az a célod, hogy például kávéfőzőt szeretnél online értékesíteni, vagy bármilyen más terméket. Netalán egy dropshipping, azaz egyfajta online kereskedelmi vállalkozást szeretnél indítani, ahol csak egy közvetítő vagy. Akkor neked nagyon sok tőkével kell rendelkezni, amit a fizetett hirdetésekre fogsz költeni, és/vagy nagyon komoly, folyamatos keresőoptimalizálásra van szükséged. Ha dropshipping a célod, akkor nem én vagyok az embered.

A kávéfőzős példánál maradva, írd be a Google keresőbe, hogy kávéfőző. Láthatod, hogy nagyjából 4 780 000 találat (0,40 másodperc) alatt.

Kávéfőző találatok számaTehát van több mint 4,7 millió találat erre a szóra. De mekkora rá a kereslet?

A Semrush.com oldalán egy rövid regisztráció után ingyenesen és azonnal meg tudod nézni, hogy az adott kulcsszóra mennyi keresés indul átlagosan havonta. Naponta 10 lekérdezés ingyenes. Láthatod, hogy havonta, átlagosan csak 27100 keresés indul a kávéfőző szóra, és a találat majdnem 5 millió.

Az ingyenes Google Digital Workshop-ban a digitális marketing alapjai, 40 órás, online tanfolyamon szó esik arról, hogy előfordulhat az, hogy egy gyártó előírja milyen képet és szöveget kell megjeleníteni az oldalon. De több száz vagy több ezer ugyanolyan kávéfőzőt nem fog megjeleníteni a kereső, mert felesleges. A tanfolyamon javaslatot kapsz, hogy ilyen esetben mit tehetsz. Szó esik a Google rangsorolási algoritmusairól, amiről annyit tudhatunk meg, hogy szuper titkos. Ennek ellenére elhangzik egy mondat, miszerint számít a tartalom, a backlinkek és a tartalom frissessége.

Keresőoptimalizálás Semrush-sal

A következő ingyenesen is használható nagyágyú, amit minden nap használok, az a Semrush.com. Egy gyors regisztráció után, díjmentesen használható. Naponta 10 lekérdezés ingyenes.

A forgalom értéke

Lehet ezzel kellett volna kezdeni a keresőoptimalizálás lényegét. A fenti képen látsz egy weboldal elemzést a Semrush oldaláról. Kék körrel jelöltem a havi forgalmat, ami csupán 2300. Nem sok. De nézd meg a Traffic Cost értékét. A Traffic Cost jelentése ebben az esetben; az organikus kulcsszavak rangsorolásának becsült havi költsége a Google Ads rendszerben.

Ezt a weboldalt nagyon-nagyon drága kulcsszavakra optimalizálták, (nem én) – az egyik legdrágább kulcsszóra – így jött ki a matek. 2300 látogató 1,2 millió forintba került volna, ha a Google Ads rendszerében hirdették volna. Havonta. De neki nem került egy fillérjébe sem. Érted a lényeget?

Kulcsszókutatás

A Semrush kulcsszókutatásra is tökéletes. A Volume jelenti a keresések számát havonta. A Keyword Difficulty a kulcsszó nehézség. Ez megmutatja, milyen nehéz egy webhelynek bekerülnie a Google top 10-be. Minél magasabb ez a százalék, annál nehezebb lesz magas helyezést elérni. Kulcsszó variációkat is találhatsz itt. A weboldal készítés útmutatóban már említettem, hogy mielőtt nekilátsz egy új weboldal készítésének, először keress rá a kulcsszavakra, hogy van-e rá kereslet. Vagyis legyen stratégia.

4 kulcsszó elemzése

A fenti képen láthatod, hogy az időjárás szóra havonta átlagosan 7,5 milliószor keresnek rá Magyarországon, a kulcsszó nehézség 65%, vagyis meglehetősen nehéz. A „create site” kifejezésre 70 keresés indul havonta, és a kifejezés nehézsége 100%. A legnehezebb kulcsszavak egyike, de szinte senki se keres rá a kis hazánkban. Láthatod a fenti képen, hogy Indiában és az USA-ban se sokan.

Magyarországon a szennyvíz tartály kifejezésre havonta, átlagosan 2400-szer keresnek rá. A kulcsszó nehézség nagyon alacsony, álomszerű 8%. Bárcsak ilyen könnyű volna minden. A verseny nagyon gyenge, mivel nem sokan optimalizáltak erre a kifejezésre. A keresések száma nem sok, de nem is nagyon kevés. A Semrush azt mondja, hogy lehetőséged van arra, hogy gyorsan rangsorolja az oldalad a Google, backlinkek nélkül is.

Tapasztalataim alapján, ha felkerülsz a Google kereső top 3 találata közé, mindemellett jó a marketinged, és főleg jó az ár, akkor a keresők 1%-a fel fog keresni. Ezután már csak rajtad múlik, hogy hány vevőd vagy ügyfeled lesz. Vagyis, ha azt hiszed, hogy havonta el tudsz adni 2400 szennyvíz tartályt, akkor el kell keserítselek, mert legjobb esetben is csak 24-et. Egyébként, ha valaki szennyvíz tartályokkal foglalkozik, jó áron, akkor nyugodtan keressen meg.

A kulcsszó nehézség vizsgálat arra is jó, hogy láthatod mennyire volt nehéz egy jó pozíciót kivívni a keresőben. Magyarul, ha valaki óriási hőstettként állítja be a SEO eredményeit, akkor le tudod ellenőrizni, hogy mennyire volt nehéz dolga.

Seo versenytárs elemzés

A Semrush főoldalán, ha domain nevet írsz be a kulcsszó helyett, akkor a webhelyet is elemezheted, akár a konkurenciát is. A Main Organic Competitors résznél megmutatja azokat a versenytársaid, akik ugyanazért a kulcsszavakért versenyeznek, mint Te.

A Semrush platformja egészen pontos becslést ad. Láthatod, hogy mekkora forgalmuk (látogatók) van természetes módon és milyen kifejezésekre nyomják a fizetett hirdetéseket. Azt is megtudhatod, hogy mennyire régi a weboldal, mikor kezdett nőni a forgalmuk. Milyen kulcsszavakra optimalizálnak és még rengeteg minden más is elérhető az ingyenes verzióban. Sőt azt is megmondja, hogy melyik kulcsszóra, hol jelenik meg weboldal.

A helyezés változásairól is tájékoztat. Nem szoktam feliratkozni sehova, de a Semrush az más. Beállíthatod, hogy E-mail értesítést küldjön, ha a weboldalad helyezése változik. Felsorolni is nehéz, hogy az ingyenes verzió mi mindenre használható. Backlink Analytics, Backlink Audit, linképítő eszköz, stb.

Az eszköz kulcsszókutatásra, kulcsszó elemzésre is tökéletes. Kulcsszó keresés a Google Ads is kiváló (Google főoldalán, lent a hirdetés linkre kattintva éred el, vagy indítasz egy keresést). Ha indítasz egy kampányt, akkor pontos adatokat kaphatsz havi bontásban. Sőt, még településre és megyére is szűkítheted a keresést. Vagyis megtudhatod, hogy például Budapesten hányan keresnek rá egy termékre vagy szolgáltatásra.

Mi az a Backlink?

A backlink egy hivatkozás, ami az egyik webhelyről a másikra mutat. Tehát egy másik webhelyről származó link, ami a Te webhelyedre mutat. A jó minőségű backlinkek még mindig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező. Ezeket a linkek bizalmat szavaznak a tartalommal kapcsolatban a keresőmotorok és felhasználók számára. Minőségi webhelyről származó backlinkek forgalmat is küldenek a weboldalra. A hiteles webodalról származó backlink megszerzése növeli a webhelyed megbízhatóságát és hitelességét. Ennek eredményeként minél több jó minőségű backlinket építesz fel, annál nagyobb az esélye annak, hogy a keresőmotorok eredmény oldalain a legjobb helyre kerülhess. A backlinkeknél a minőség számít, egy rossz minőségű backlink többet árt, mint használ.

Ha olvastad a Google Search Centerben a spamre vonatkozó irányelvekben leírtakat, akkor érted, hogy a backlinkek még mindig fontosak. A Google a linkeket fontos tényezőként használja a weboldalak relevanciájának meghatározásában. A spamre vonatkozó irányelvben egyértelműen le van írva, hogy minden olyan link, amelynek célja a rangsorolás manipulálása az linkspamnek minősülhet. Például linkek vásárlása vagy eladása rangsorolás céljából.

Jó pár éve én is belefutottam és bevallom, hogy vettem linkeket. Jó ötletnek tűnt pár ezer forintért. Azután először csak kicsit esett a helyezésem. Aztán ha jól emlékszem 8 oldalas büntetést kaptam. Aztán el is tűnt a weboldalam. Tudtam, hogy miért kaptam a büntetést. De nem volt minden veszve, elemeztem a backlinkeket, és visszautasítottam a Search Console-ban. Vagyis bocsánatot kértem a Google-tól, és ő megbocsátott nekem. A helyezésem lassan javult. Elmondhatom, kb. annyi időbe telt mire visszaállt a helyezésem, mint amennyi ideig hagytam a rossz linkeket.

Rendben, tehát kellenek backlinkek, de honnan?

Ez egy nagyon jó kérdés. Linket szerezni nagyon nehéz. A linkeknek természetesnek kell tűnnie. A Google Digital Workshop 40 órás, díjmentes online tanfolyamán tippeket kapsz, hogyan érdemes linkeket szerezni.

Megnézheted a konkurens weboldalaknak honnan van hivatkozása, például az Ahrefs backlink ellenőrzőjével. Megpróbálhatsz te is szerezni ugyanonnan linkeket. Ez nem minden esetben jó megoldás, mert lehet, hogy spam linkek is vannak köztük, amiket már visszautasítottak. A linkeket mindig meg kell vizsgálni. A rossz linkeket el kell távolítani.

Legyen stratégia

A példában alkalmazott helyzetet próbáld a saját körülményeidre alkalmazni. Tegyük fel, hogy fotós vagy, és szeretnél új ügyfeleket szerezni. A fotós szóra havonta átlagosan 9900 keresés indul. A kulcsszó viszonylag nehéz. Vagyis nehéz a keresőben jó helyre kerülni. Ezért meg lehetne próbálni az alábbi kifejezésre optimálni a weboldalad.

kulcsszó ötletekHavi átlag keresésNehézség
esküvői fotós4 40023
esküvő fotós72026
kismama fotózás3 60012
jegyes fotózás8808
kreatív esküvői fotók3908
esküvői fotók másképpen2608
kreatív kismama fotózás4805
kismama fotózás Budapest3208
kreatív fotózás2604
esküvői kreatív fotózás1705
kreatív jegyes fotózás1404
ingatlan fotózás59018
ingatlanfotózás11017
karácsonyi fotózás2 40018
családi fotózás1 60012
karácsonyi családi fotózás72012
családi karácsonyi fotózás39010
olcsó fotózás Budapest7012
fotós portfólió704
karácsonyi családi fotózás ötletek48011
családi fotózás ötletek3908
profi fotózás32013
fotózás Budapest59022
esküvői fotózás árak1 0009
fotózás árak4808
családi fotózás árak3208
karácsonyi fotózás árak1409
portré fotózás árak1105
kismama fotózás árak903
családi fotózás árak3208
páros kismama fotózás3205
összesen:22 130

Ezt a nagyon hosszú és unalmas táblázatot azért raktam ide, hogy kijöjjön a matek. Ezekre a kulcsszavakra összesen 22.130 keresés indul havonta, azaz egy évben 265.560.

Sokan ötleteket keresnek, vagy információkat, és ott van az, aki pont téged keres. Hogy hányan? Fogalmam sincs. Mennyi ügyfeled lesz a 22.000 keresésből, azt megbecsülni se tudom. Sejtésem van. Nem azt mondom, hogyha felkerülsz a Google első oldalára a top 4-be, akkor 100-ból 1, vagy 500-ból egy, mert nem hiszed el, az egy nagyon nagy szám. Hanem azt mondom, hogy most feltételezzük azt, hogy csak 1000-ből 1, akkor is lesz havonta 22 új ügyfeled. Most mennyi van?

A fenti táblázatban láthatod, hogy az esküvői fotós kulcsszóra 4400, esküvő fotósra 720 keresés indul havonta. A kulcsszó nehézség 23, illetve 26 %. Vagyis a stratégiádban a kettő közül az esküvői fotós kifejezést célozd meg. Több a keresés és könnyebb a kulcsszó. (Némely esetben a fotós és a fotózás szavak között nem tesz különbséget.)

Ugye nem is gondoltad volna, hogy a kismama fotózás szóra ilyen sok keresés indul? A kifejezés nehézsége 12 %, vagyis ebben a témában nem nagyon van konkurencia. A versenyt ebben az esetben, ha egy futóversenyhez hasonlítanám, azt mondanám, hogy egy kisiskolás csoportnál kell gyorsabban futnod. Szerintem menni fog. A fotós kulcsszó már inkább egy kicsit komolyabb felnőtt gátfutáshoz hasonlítanám, ahova kell a felkészülés, de még nem az olimpia.

Azt garantálni, hogy felkerülsz a kereső legelső helyére sajnos nem lehet. Meg lehet próbálni, és imátkozni. Mennyire vagy jó a szakmádban azt sem te, sem én és még csak nem is a Google fogja eldönteni, hanem a felhasználók. Ha nincs jó tartalom az oldalon, bármilyen keresőoptimalizálás is hasztalan. Ha nem reagálsz a megkeresésekre, akkor mást fog keresni az ügyfél. Egy idő után meglátszik a helyezéseden is.

Egyediség

Remélem egyetértesz velem azzal, hogy egy weboldal mitől lesz egyedi. A tartalomtól. Vagyis tőled, attól, amit beleraksz. Nem attól lesz egyedi weboldalad, hogy egyedi sablont használsz. Nem akarlak lebeszélni az egyedi sablonokról. Lehet egyedi, kézzel készített bőrcipőd, egyedi tervezésű öltönyöd, de ettől nem fogsz gyorsabban futni. Véleményem szerint az számít, hogy tartsd be a feltételeket, és írj jó szöveget.

A sablon szónak van egy pejoratív jelentése. Senki sem akar sablonos lenni. A sablon helyett gondolj inkább arra, hogy ezek témák. Sokkal jobb fordítás lett volna.

Nézd meg melyik volt a 16 leggyorsabb WordPress sablon 2022-ben a Kinsta felmérése alapján. Négy különböző sebességtesztet végeztek minden sablonon, ez alapján mutatják be a legjobbakat.  Teljesen egyetértek ezzel az összeállítással. A legtöbbet én is ismerem és nagyon kedvelem. Lassú sablonnal nem nyerhetsz. Számomra nem meglepő, hogy az egyik legnépszerűbb sablon, a Divi nem került fel erre a toplistára.

Ha attól félsz, hogy ha túl sok információt, túl sok kiváló és hasznos tartalmat osztasz meg. Ami nem kevés időbe telik, és majd jön valaki és lemásolja és oda az egész munkád. Ez az Internet, nem az iskola. Ahol a tanító néni nem tudta eldönteni, hogy ki másolt kiről és aki rólad másolt, és jobb jegyet kapott, mint te. Itt minden dokumentálva van, hogy kié volt tartalom először. Az interneten egyértelmű, hogy ki másolt kiről.

Amikor először másolták le a szöveget, amit írtam, akkor egyszerre éreztem dühöt és elkeseredettséget. Attól féltem, nehogy azt gondolja valaki, hogy én másoltam. Ezért átírtam a szöveget. Évekkel később jöttem rá, hogy meg kellett volna köszönni. Mi történt? Valaki más olyan jónak találta a szöveget, hogy egy ismert billentyűkombinációval átmásolta az ő weboldalára. Ezzel is azt jelezte a keresőnek, hogy kiváló, hasznos a tartalom, ezért érdemes megosztania. Sohasem került az a másolt weboldal az én helyezésem közelébe sem.

Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket

Íme néhány alapvető kérdés, amelyeket fel kell tenned a weboldaladdal kapcsolatban:

  • Kiváló minőségű tartalmat szolgálok ki a felhasználóknak?
  • Gyorsan és könnyen elérhető a tartalom minden eszközön?
  • Biztonságos a webhelyem?

Tartalmi és minőségi kérdések

  • A tartalom eredeti információt, jelentést, kutatást vagy elemzést kínál?
  • A szöveg tartalmas, teljes vagy átfogó leírást ad a témáról?
  • Tartalmaz-e a szöveg lényegre törő elemzést vagy érdekes információkat?
  • Ha a szöveg más forrásokból származik, elkerüli-e a források egyszerű másolását vagy átírását, és ehelyett jelentős többletértéket és eredetiséget biztosít?
  • A fő címsor vagy az oldal címe leíró, hasznos összefoglalást ad a tartalomról?
  • A főcím vagy az oldal címe elkerüli a túlzást?
  • Ez az a fajta oldal, amelyet szeretnél könyvjelzővel ellátni, ajánlani vagy megosztani egy barátoddal?
  • Várnád, hogy ezt a tartalmat egy nyomtatott magazinban, enciklopédiában vagy könyvben is megjelenjen, vagy hivatkoznál rá?
  • Jelentős értéket képvisel a tartalom a keresési eredmények más oldalaihoz képest?

Szakértői és prezentációs kérdések

  • A tartalom megbízhatóan jeleníti meg információkat?
  • Vannak a tartalomban könnyen ellenőrizhető ténybeli hibák?
  • Van-e a tartalomban helyesírási vagy stilisztikai probléma?
  • Jól van előállítva a tartalom, vagy hanyagnak vagy elhamarkodottnak tűnik?
  • A tartalomban túl sok olyan hirdetés található, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomról vagy zavarják azt?
  • Jól jelenik meg a tartalom mobileszközökön?
  • A tartalmat embereknek hoztak létre, vagy a keresőmotoroknak?
  • Van olyan közönség, amely hasznosnak találja a tartalmat?
  • Tartalma egyértelműen első kézből szerzett szakértelmet és mélyreható tudást mutat? Például olyan szakértelem, amely egy termék vagy szolgáltatás tényleges használatából, vagy egy hely felkereséséből származik.
  • Van webhelyének elsődleges célja vagy fókusza?
  • A tartalom elolvasása után valaki úgy érzi majd, hogy eleget tanult egy témáról ahhoz, hogy elérje célját?
  • Ha valaki elolvassa a tartalmat, akkor olyan érzése támad, hogy kielégítő élményben volt része?

A Google automatizált rendszereit úgy tervezték, hogy számos különböző tényezőt felhasználjanak a nagyszerű tartalom rangsorolásához. A releváns tartalom azonosítása után a rendszer arra törekszik, hogy a leghasznosabbnak tűnő tartalmakat részesítsék előnyben. Ehhez olyan tényezők keverékét azonosítják, amelyek segíthetnek meghatározni, hogy melyik tartalom tanúsítja a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot. Forrás: Google Search Central; Hasznos, megbízható, emberközpontú tartalom készítése

Nem hiba, de én nem szeretem, ha egy weboldalon szürke betűszínt használnak. Nem jó olvasni. Nincs elég kontraszt a háttér között. Néhány weboldal tovább fokozza azzal, hogy világos szürke háttéren használ sötét szürke betűszínt. Nem értem, hogy a fehér háttéren fekete betű miért nem jó. És szeretem a sorkizárt megjelenést, rendezett külsőt kölcsönöz az oldalnak.

Hozzászólások lezárva.