SEO elemzés

SEO elemzés és a weboldal elemzés szorosan összefügg. Egyszerűen megnézheted a weboldal teljesítményét. Azonnal láthatod, hogy milyen hibák vannak az oldaladon. Kíváncsi vagy, hogy mi van jól beállítva, illetve milyen hibák lehetnek. Vagy nem tudod, hogy a weboldalad, megfelel-e a SEO követelményeknek. Szeretnéd most megtudni, hogyan teljesít az oldalad a technikai beállítások szempontjából.

seo elemzés
seo weboldal elemzés

Látni fogod a webhely teljesítményt érintő problémákat. 2016 végétől a Google elsősorban a mobil verzióját használja rangsorolásra. A rossz keresési élményt nyújtó mobil oldalak lejjebb kerülhetnek a rangsorban. 2018-ban a Google bejelentette, hogy a weboldal sebessége rangsorolási tényező. Vagyis, (ha minden egyéb ugyanolyan) a gyorsabb webhelyeket előnyben részesíti. Ennek eredményeképp a weblap sebessége létfontosságú kérdés.

Weboldal SEO elemzés

A Seobility SEO ellenőrzője egy kiváló SEO elemző. Azonnal megtudhatod a súlyos technikai hibákat, aminek a kijavítása a legfontosabb. Megtudhatod, hogy mi van jól beállítva. Ezzel elkerülöd azt a hibát, hogy elveszel a részletekben. Ami jól működik, azt nem kell megjavítani. Ingyenes, azonnali SEO elemzés regisztráció nélkül. Napi 3 lekérdezés ingyenes, vagy regisztrációval még 5.

Seo ellenőrző

Ez egy nagyon hasznos platform online SEO elemzésre. Tanácsokat is ad a keresőoptimalizálásához. A weboldalad állapotáról nagyon átfogó elemzést kapsz magyarázatokkal. Elemezd és találd meg a technikai hibákat, problémákat, és javítsd ki. Akár konkurencia elemzésre is használhatod.

Weboldal teljesítmény

Leggyakrabban használt ingyenes weboldal elemző eszköz a PageSpeed Insights. Cél a weboldalon tapasztalható gyenge felhasználói élmények kijavítása.

weboldal teljesítménye

Az Alapvető webes vitals-mutatók jelentése bemutatja az oldalak teljesítményét a valós használati adatok alapján. Erről a kezdeményezésről bővebben a Google Kereső Központ blogjában olvashatsz. Az Alapvető webes vitals-mutatók jelentése az URL-ek teljesítményéről ad pontosabb képet állapot (Gyenge, Fejlesztésre szorul és Jó).

A jelentés a tényleges felhasználói adatok alapján mért három mutatón alapul: LCP, FID és CLS. Ha valamelyik URL bármely mutatónál eléri a minimális adatküszöbértéket, az URL-csoport állapota a leggyengébben teljesítő mutató lesz. Ha például egy URL-csoport gyenge CLS-sel, de jó FID-vel rendelkezik, akkor az URL állapota „gyenge” lesz.

Ha valamelyik URL nem rendelkezik minimális mennyiségű jelentésadattal egy mutatóra vonatkozóan, akkor az URL kimarad a jelentésből. Új oldalak vagy kevés látogatóval rendelkező weboldal esetében „A valódi felhasználók által tapasztalt élmény felfedezése” résznél nem lesz adat. Teljesítményt érintő problémák elemzése résznél A 90 vagy annál magasabb pontszám jónak számít. Az 50-89 közt javítani kell, az 50 alatti pedig gyenge minőségű az oldal. A jót zöld kör jelzi. A fejlesztési igényeket sárga négyzet, és a gyenge állapotot piros háromszög jelzi.

A leggyakoribb hibák a „Nem használt JavaScript és CSS-kódok számának csökkentése”. A CSS a Cascading Style Sheets rövidítése, magyarul lépcsőzetes stíluslapok, és a JavaScript az oldal erőforrásai. Bármit is jelentsen ez. Nem kell tudnod, hogy mik ezek. Az a feladat, hogy le kell csökkenteni.

Javasolt bővítmény

A PageSpeed Insights felajánl a probléma megoldására néhány WordPress bővítményt. Használd, teszteld és a probléma megoldva.

SEO elemzés az Ahrefs-szel

Az egyik nélkülözhetetlen SEO elemző az Ahrefs.com. Az ingyenes verzió is a legtöbb felhasználó számára, több mint elegendő. Az egész platform rendkívül hasznos a keresőoptimalizálás és marketing szempontból is. Egyik leghasznosabb ingyenes elemzője a Site Audit, ami az egész webhelyet feltérképezi. Megmutatja, hogy milyen hibák vannak az oldalon. A megoldásra is tesz javaslatot. Minden webhely tulajdonosnak legalább egyszer meg kellene néznie az Ahrefs-ben a Site Audit-ot. Értem már el helyezés javulást, csupán azzal, hogy a webhely egészségét rendbe tettem.

Keresőoptimalizálás Webhely egészség

Az audit használatához igazolnod kell, hogy te vagy a webhely tulajdonosa, ezt például legegyszerűbben Google Search Console-lal vagy egy HTML fájllal teheted meg.

Használhatod a GTmetrix weboldal teljesítmény tesztjét is.